Nieuws gefilterd op niets

Law and Order geldt ook voor Burgemeester Lamers

Bart Voortman las op 23 juni met stijgende verbazing het artikel in het AD/Rotterdams Dagblad over de tijdelijke sluiting van een Schiedamse coffeeshop en de uitspraak van de Rotterdamse rechtbank hierover . In dit artikel liet de burgemeester via zijn vertegenwoordiger weten dat hij van mening is dat een rechter zich niet met het door hem vastgestelde en door het Openbaar Ministerie getoetste beleid dient te bemoeien. Voortman denkt hier zo het zijne van en schreef hier het volgende over.

GroenLinks en Fractie van Dijk stellen vraagtekens bij Schiedams beleid m.b.t. sekswerkers

Met behoorlijke regelmaat worden er in Schiedam illegale seksinrichtingen gesloten. Eigenlijk in alle gevallen wordt bericht wat de aanleiding was van de controle die tot sluiting leidde. In het Schiedams prostitutiebeleid 2016 staat beschreven dat bij het aantreffen van illegale prostitutie hulp wordt aangeboden aan de sekswerker. Hierover wordt echter nooit bericht of gerapporteerd en daarnaast roept het beleidsdocument nog behoorlijk veel andere vragen op. Onze Sandra Mantingh en Sun van Dijk (Fractie van Dijk) hebben een aantal schriftelijke vragen aan het college

Samen... Schiedam!

Het is nog moeilijk om te kunnen inschatten wat de gevolgen van de Coronacrisis voor de Schiedamse samenleving zullen zijn. Op dit moment is het van belang om alles-op-alles te zetten om het aantal besmettingen te beperken en de volksgezondheid voorop te stellen. Toch is het ook van belang om ons voor te bereiden op de periode dat het dagelijks leven weer op gang zal komen. Dat dit niet een inspanning van slechts het Rijk of de gemeente zal zijn is duidelijk.

Guido Antunes neemt afscheid, Bart Voortman neemt plaats in de Raad

Vandaag nam Guido Antunes afscheid als raadslid van Schiedam. Helaas kon hij door omstandigheden niet in de raadszaal aanwezig zijn, dus zullen alle beste wensen en zijn afscheidsgeschenk op een ander moment aan hem overhandigd worden. Zijn plaats wordt ingenomen door Bart Voortman, geen onbekende binnen GroenLinks Schiedam