Nieuws gefilterd op Fractie

Een feestelijk Oud & Nieuw voor heel Schiedam

Vuurwerkvrije zones

De jaarwisseling moet een feest zijn voor iedereen. Daarom hebben GroenLinks en Progressief Schiedam de burgemeester gevraagd vuurwerkzones in te stellen bij de komende jaarwisseling. Op ons verzoek werd dit belangrijke onderwerp dan ook besproken tijdens de commissievergadering van gisteravond. En, een hoop andere fracties zijn het met ons eens! Oud & Nieuw moet een feest zijn voor alle Schiedammers, mens en dier.

Vervangend vervoer Spaland/Sveaparken moet beter

Wachten op de tram...

Tijdens de commissievergadering van 20 juni heeft GroenLinks-fractievoorzitter René Karens het college bevraagd over het vervangend vervoer voor tramlijnen 21 en 24 tijdens de werkzaamheden in de zomer. Volgens Karens is het noorden van Schiedam al slecht bedeeld met openbaar vervoer en wordt het in de zomer nog slechter.

Neem bewoners serieus, bevorder opkomst buurtraadpleging

Bord aankondiging zone gereguleerd parkeren met betaalautomaat in de achtergrond

Bij de behandeling van het voorstel om de bewoners van de Vakbondsliedenbuurt om hun mening te vragen over betaald parkeren, hebben GroenLinks en PS een bijna raadsbreed gesteund amendement ingediend. Fractievoorzitter René Karens: “Het moet niet zo zijn dat een kleine groep bewoners bepaalt wat er in de buurt gebeurt. Als je de bewoners serieus neemt, dan zorg je voor een zo hoog mogelijke respons op een buurtraadpleging, zodat je écht weet wat de buurt vindt”.

GroenLinks en PS trots op akkoord en wethouder

GroenLinks-wethouder Jeroen Ooijevaar wordt geïnstalleerd

Donderdagavond werd tijdens een extra raadsvergadering het door VVD, GroenLinks/PS, D66, AOV en CDA gesloten coalitieakkoord besproken. GroenLinks en PS droegen samen Jeroen Ooijevaar voor als hun wethouderskandidaat. GroenLinks-fractievoorzitter Karens: “Ik ben trots op deze uitstekende kandidaat én op het lef en vertrouwen dat GroenLinks en Progressief Schiedam hebben om na jaren goede samenwerking in de raad nu ook gezamenlijk één wethouder af te vaardigen.”