Nieuws gefilterd op Fractie

Ambitieloos college klopt zich op de borst

Ondanks trotse verhalen van het Schiedamse college behoort Schiedam tot de hekkensluiters als het om duurzaamheidsambitie gaat. “Tja, als je de lat niet hoog legt, loop je het risico erover te struikelen,” zegt GroenLinks-fractievoorzitter Jeroen Ooijevaar. “Op het gebied van klimaatbeleid heeft Schiedam het de afgelopen jaren helemaal niet zo goed gedaan.”

Duidelijke communicatie geboortezorg is hard nodig

Afgelopen september hebben we aandacht gevraagd voor de mogelijke verhuizing van de geboortezorg van het Fransiscus Vlietland naar de Rotterdamse locatie. Deze verhuizing zou betekenen dat zwangere Schiedamse burgers in de toekomst naar Rotterdam moeten voor het ontvangen van de nodige zorg. In het vragenuur beantwoorde wethouder van Aaken onze vragen hierover niet naar tevredenheid. Hierdoor is het des te belangrijker om een vinger aan de pols te houden.

GroenLinks wil belang in Eneco behouden

In veel gemeenten die aandeelhouder van Eneco zijn, geeft het college de gemeenteraad de kans om zich uit te spreken over de verkoop van de aandelen Eneco. Het Schiedamse college heeft er echter voor gekozen om de raad alleen maar te vragen “wensen en bedenkingen” te uiten. Blijkbaar is het college bang dat een voorstel voor verkoop geen meerderheid zal krijgen als de raad erover mag stemmen.