Nieuws gefilterd op Fractie

Debat over vrij reizen minima is politiek op z'n lelijkst

GroenLinks-fractievoorzitter René Karens

Dinsdag 25 september vergaderde de gemeenteraad. De agenda stond vol met inhoudelijk belangrijke onderwerpen: de ontwikkeling van de 's Gravelandsepolder, de manier waarop Schiedam veiligheidsbeleid maakt en bijstelt, de financiële voortgang van de begroting, de ontwikkelingen in de ondersteuning van werkzoekenden en de bestrijding van armoede via Stroomopwaarts. En dankzij Sandra een vraag over waardebepaling van huizen met zonnepanelen voor de OZB. Allemaal belangrijke onderwerpen die veel Schiedammers raken. Toch was vooraf al duidelijk dat bijna alle tijd en aandacht uit zou gaan naar één ander onderwerp: het vrij reizen voor minima.

Een feestelijk Oud & Nieuw voor heel Schiedam

Vuurwerkvrije zones

De jaarwisseling moet een feest zijn voor iedereen. Daarom hebben GroenLinks en Progressief Schiedam de burgemeester gevraagd vuurwerkzones in te stellen bij de komende jaarwisseling. Op ons verzoek werd dit belangrijke onderwerp dan ook besproken tijdens de commissievergadering van gisteravond. En, een hoop andere fracties zijn het met ons eens! Oud & Nieuw moet een feest zijn voor alle Schiedammers, mens en dier.

Vervangend vervoer Spaland/Sveaparken moet beter

Wachten op de tram...

Tijdens de commissievergadering van 20 juni heeft GroenLinks-fractievoorzitter René Karens het college bevraagd over het vervangend vervoer voor tramlijnen 21 en 24 tijdens de werkzaamheden in de zomer. Volgens Karens is het noorden van Schiedam al slecht bedeeld met openbaar vervoer en wordt het in de zomer nog slechter.

Neem bewoners serieus, bevorder opkomst buurtraadpleging

Bord aankondiging zone gereguleerd parkeren met betaalautomaat in de achtergrond

Bij de behandeling van het voorstel om de bewoners van de Vakbondsliedenbuurt om hun mening te vragen over betaald parkeren, hebben GroenLinks en PS een bijna raadsbreed gesteund amendement ingediend. Fractievoorzitter René Karens: “Het moet niet zo zijn dat een kleine groep bewoners bepaalt wat er in de buurt gebeurt. Als je de bewoners serieus neemt, dan zorg je voor een zo hoog mogelijke respons op een buurtraadpleging, zodat je écht weet wat de buurt vindt”.