Nieuws gefilterd op Fractie

Guido Antunes neemt afscheid, Bart Voortman neemt plaats in de Raad

Vandaag nam Guido Antunes afscheid als raadslid van Schiedam. Helaas kon hij door omstandigheden niet in de raadszaal aanwezig zijn, dus zullen alle beste wensen en zijn afscheidsgeschenk op een ander moment aan hem overhandigd worden. Zijn plaats wordt ingenomen door Bart Voortman, geen onbekende binnen GroenLinks Schiedam

Jouw grond/Mijn Grond: erfpacht en grondbeleid Schiedam uitgelegd

De afgelopen weken werd in de Gemeenteraad het onderwerp ‘Kadernota Grond en Beperking Terugval Erfpachtinkomsten’ behandeld. Dat klinkt als een mond vol, en dat was het ook! Voor fractievoorzitter René Karens was het een van de meest ingewikkelde onderwerpen die hij de afgelopen jaren behandelde. Maar tegelijkertijd ook een van de belangrijkste voor heel Schiedam. Want het grondbeleid van de gemeente raakt ons allemaal bijna elke dag. Reden genoeg dus om terug te blikken en uit te leggen wat er in de Raad werd behandeld.

Motie #SchiedamVuurwerkvrij aangenomen!

Eindelijk is het zover: een vuurwerkvrije jaarwisseling voor Schiedam. Oud en nieuw wordt weer een feest voor iedereen; mens, dier en milieu. De GroenLinks motie voor een totaalverbod voor het afsteken van consumentenvuurwerk is aangenomen!

GroenLinks Schiedam steunt oproep opvang vluchtelingenkinderen

In de Gemeenteraad wordt vanavond mede door GroenLinks een motie ingediend die het College oproept om zich aan te sluiten bij andere Nederlandse gemeenten die een bijdrage willen leveren aan de opvang van vluchtelingenkinderen zonder ouders. Deze motie volgt op een oproep van Stichting Vluchteling, VluchtelingenWerk Nederland en Defence for Children aan de vier grote gemeenten in ons land. Ze vragen hen om 500 kwetsbare vluchtelingenkinderen zonder ouders een veilige plek in Nederland te bieden.