Zijn de 4000 bomen nou wel of niet herplant? Al jaren woedt die discussie over de bomen die gekapt zijn bij de aanleg van de A4. Op zaterdagmiddag 24 februari organiseert GroenLinks Schiedam een fietsexcursie naar het herplantingsgebied. Lijsttrekker René Karens nodigt Schiedam uit om mee te fietsen en te kijken hoe het staat met de herplant.

GroenLinks wil dat voor de 4.000 gekapte bomen minstens evenveel volwaardige bomen worden herplant. Het college en sommige partijen houden vol dat dit al is gebeurd. Marcel Bregman, lijsttrekker van D66, meldde dat er per saldo zelfs bomen bij zijn gekomen. In reactie hierop nodigde lijsttrekker René Karens hem uit om zelf te gaan kijken. Dit leidde tot vele enthousiaste reacties van Schiedammers.

Marcel Bregman heeft nog niet gereageerd. Vandaar deze algemene uitnodiging! Op zaterdag 24 februari fietst René graag met andere lijsttrekkers, kandidaat raadsleden en andere geinteresseerde Schiedammers langs het A4-tracé, zodat we met eigen ogen kunnen vaststellen of aan de herplantplicht is voldaan. Tijdens de fietstocht zal John Witjes als gids optreden. Hij is voorzitter van de stichting Batavier, de bewonersstichting die de afspraken die bij de aanleg van de snelweg bewaakt.

Lijsttrekker René Karens: “GroenLinks maakt zich er al lange tijd hard voor dat we in Schiedam beter omgaan met bomen. Er wordt te makkelijk gekapt en als er gekapt wordt, worden er lang niet altijd volwaardige bomen herplant. Een klimaatslimme stad gaat verstandig met het groen om. Dat moet in Schiedam echt anders!"

De fietsexcursie start zaterdag 24 februari om 13.00. Deelnemers verzamelen zich bij de Beethovenflat, daar waar de Laan van Bol’es de A4 kruist. Iedereen is welkom om aan te sluiten!