Nieuws over Jeroen Ooijevaar

Vervangend vervoer Spaland/Sveaparken moet beter

Wachten op de tram...

Tijdens de commissievergadering van 20 juni heeft GroenLinks-fractievoorzitter René Karens het college bevraagd over het vervangend vervoer voor tramlijnen 21 en 24 tijdens de werkzaamheden in de zomer. Volgens Karens is het noorden van Schiedam al slecht bedeeld met openbaar vervoer en wordt het in de zomer nog slechter.

Neem bewoners serieus, bevorder opkomst buurtraadpleging

Bord aankondiging zone gereguleerd parkeren met betaalautomaat in de achtergrond

Bij de behandeling van het voorstel om de bewoners van de Vakbondsliedenbuurt om hun mening te vragen over betaald parkeren, hebben GroenLinks en PS een bijna raadsbreed gesteund amendement ingediend. Fractievoorzitter René Karens: “Het moet niet zo zijn dat een kleine groep bewoners bepaalt wat er in de buurt gebeurt. Als je de bewoners serieus neemt, dan zorg je voor een zo hoog mogelijke respons op een buurtraadpleging, zodat je écht weet wat de buurt vindt”.

GroenLinks en PS trots op akkoord en wethouder

GroenLinks-wethouder Jeroen Ooijevaar wordt geïnstalleerd

Donderdagavond werd tijdens een extra raadsvergadering het door VVD, GroenLinks/PS, D66, AOV en CDA gesloten coalitieakkoord besproken. GroenLinks en PS droegen samen Jeroen Ooijevaar voor als hun wethouderskandidaat. GroenLinks-fractievoorzitter Karens: “Ik ben trots op deze uitstekende kandidaat én op het lef en vertrouwen dat GroenLinks en Progressief Schiedam hebben om na jaren goede samenwerking in de raad nu ook gezamenlijk één wethouder af te vaardigen.”

Coalitieakkoord was nooit eerder zo open, sociaal én duurzaam

Het zal jullie niet ontgaan zijn maar de onderhandelingen voor een nieuwe coalitie in Schiedam zijn voorbij. Onderhandelingen waaraan GroenLinks, samen met PS, van meet af aan een constructieve en substantiële bijdrage heeft geleverd. Dat heeft geleid tot een coalitieakkoord dat inhoudelijk nooit eerder zo open, sociaal én duurzaam is geweest. Op de algemene ledenvergadering van 25 april hebben de leden dan ook unaniem hun steun uitgesproken voor deelname aan de coalitie van VVD, AOV, D66, PS, CDA en GroenLinks.

Bedankt Jeroen, Katinka, Krispijn en Serap

Deze week treden Jeroen, Katinka, Krispijn en Serap terug uit de functies die ze de afgelopen jaren binnen en voor GroenLinks Schiedam hebben vervuld. Krispijn als voorzitter, Serap als commissielid en Jeroen en Katinka als fractie in de gemeenteraad waarin ze dit voor elkaar hebben weten te boksen. Chapeau!

De partij wil jullie bedanken voor de ziel en zaligheid waarmee jullie je hebben ingezet voor een duurzaam, sociaal en open Schiedam.