Nieuws over René Karens

Stroomopwaarts doet zijn naam eer aan

Stroomopwaarts is sinds 2015 de organisatie die voor de gemeenten Schiedam, Vlaardingen en Maassluis mensen begeleidt naar werk, bijvoorbeeld vanuit een bijstandsuitkering of als mensen een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Via dit ‘participatiebedrijf’ wordt een groot deel van ons gemeentelijk budget besteed om mensen te helpen, met een uitkering of met begeleiding. Daarvoor krijgen we eigenlijk niet genoeg geld van het Rijk. Het Rijk heeft namelijk in 2015 besloten dat gemeenten deze taak over moesten nemen, maar dan wel met een stuk minder budget dan het Rijk ervoor nodig had. Het is dus belangrijk dat Stroomopwaarts zijn werk zo goed mogelijk doet. Tegelijkertijd is niemand is voor zijn lol ‘klant’ bij Stroomopwaarts. De manier waarop zij worden benaderd en geholpen kan voor hen hele grote gevolgen hebben. Het kan het verschil betekenen tussen een uitkering of geen uitkering, tussen zinvol werk of niet. GroenLinks vindt het belangrijk dat mensen op een goede en menselijke manier zo goed mogelijk worden geholpen. De afgelopen maanden hebben onderzoekers van Bureau Berenschot Stroomopwaarts onder de loep genomen. Zij keken of de doelen die hiervoor in 2015 zijn bepaald, ook zijn gehaald.

Vlaggetjes uit voor de nieuwe woonvisie

Verslag ALV 31 oktober j.l.

Nieuwsgierig opgetrokken wenkbrauwen in het Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond op de algemene ledenvergadering van 31 oktober. Bij binnenkomst in de vergaderruimte, waren er aan twee kanten van de tafel lijntjes gespannen en lagen de tafels bezaaid met gekleurde papiertjes. Een DIY-verjaardagspartijtje van een van de leden? Maar wie dan? En waar bleef die taart dan?

Iedereen thuis in Schiedam!

Begin 2020 zal de gemeenteraad beslissen over de nieuwe ‘woonvisie’ voor Schiedam. De fractie van GroenLinks Schiedam denkt graag samen met jou na over dit mooie en belangrijke thema.

Er zijn de komende jaren steeds meer woningen nodig, zeker in onze regio. Dat betekent dat alle gemeenten zoeken naar manieren om meer woningen te laten bouwen. En dat leidt tot best ingewikkelde vragen. Hoe wonen we in de toekomst? In flats of in huizen met een tuin? Waar is daar plek voor? Is dat betaalbaar? Hoe zit dat met duurzaamheid? En voor wie is er dan straks plek in Schiedam?

Keten met Emile – kennismaking met nieuwe directeur WoonPlus

Een kennismaking voor raadsleden met Emile Klep, de nieuwe directeur van woningcorporatie WoonPlus. In een bouwkeet in de nieuwe Wetenschappersbuurt. Samen met raadsleden van de meeste Schiedamse partijen was fractievoorzitter René Karens van de partij. Om kennis te maken natuurlijk. Maar ook om samen met WoonPlus en collega’s van andere partijen na te denken over wat dé belangrijkste thema’s zijn voor Schiedam zijn op het gebied van wonen.

Nieuwe Politiek voor Schiedam – GroenLinks, Progressief Schiedam & Fractie van Dijk intensiveren samenwerking

De fracties van GroenLinks, Progressief Schiedam en Fractie van Dijk hebben besloten om in de Schiedamse Gemeenteraad intensiever te gaan samenwerken. De fracties vinden elkaar op veel inhoudelijke onderwerpen. Daarnaast delen zij de ambitie voor democratische vernieuwing en open politiek. Nieuwe politiek voor Schiedam dus. Politiek die uitgaat van verbinding, samenwerking en dualisme.