Nieuws van Sandra Mantingh

Een feestelijk Oud & Nieuw voor heel Schiedam

Vuurwerkvrije zones

De jaarwisseling moet een feest zijn voor iedereen. Daarom hebben GroenLinks en Progressief Schiedam de burgemeester gevraagd vuurwerkzones in te stellen bij de komende jaarwisseling. Op ons verzoek werd dit belangrijke onderwerp dan ook besproken tijdens de commissievergadering van gisteravond. En, een hoop andere fracties zijn het met ons eens! Oud & Nieuw moet een feest zijn voor alle Schiedammers, mens en dier.

Earth Overshoot Day

Wattes? De dag waarbij we de aarde voorbijschieten? Ja eigenlijk wel. In dit stukje legt raadslid Sandra uit wat dit precies betekent, waarom het zo'n probleem voor ons allen is en wat je er zoal aan kan doen.

De jeugd is de toekomst

GroenLinks Schiedam heeft de jongste fractie in de gemeenteraad. Het is dan ook niet verwonderlijk dat GroenLinks zich altijd hard heeft gemaakt voor jongerenparticipatie. Een paar dagen geleden verscheen de aftermovie van de op 28 november georganiseerde jongerenconferentie I've got the power. Zijn de jongeren nu aan zet? Aspirant-raadslid Sandra Mantingh (nummer 2 op de lijst) was erbij en geeft haar visie op jongerenparticipatie in Schiedam.

lees hier haar column