Jeroen Ooijevaar

Fractievoorzitter

Jeroen Ooijevaar (Hengelo, 1980) is sinds 2010 raadslid en sinds 2014 fractievoorzitter van GroenLinks Schiedam. Hij woont samen met Eva en zijn zoon Walt en dochter Lumen in Schiedam oost. In het dagelijks leven is hij werkzaam als sociaal-wetenschappelijk onderzoeker naar de integratie van allochtonen bij het Centraal Bureau voor de Statistiek. Hoewel geen geboren Schiedammer, voelde hij zich meteen thuis in deze mooie stad. Maar ook Jeroen zag een stad waaraan het nodige te verbeteren is. Het lokale bestuur leek echter weinig zichtbaar en helaas ook weinig ambitieus. In plaats van daar aan de zijlijn over te klagen, besloot Jeroen de koe bij de horens te vatten en zich actief in te zetten voor de partij waar hij al lang lid van was: GroenLinks. Jeroens missie is om van Schiedam een groene, sociale en open stad te maken. Dat doet hij met de voor GroenLinks kenmerkende genuanceerde en optimistische inslag. Ook zoekt hij constant naar progressieve en vernieuwende inzichten en oplossingen. De gemeenteraad moet niet alleen besturen, maar ook sturen. Samen met Katinka de Rover vormt Jeroen een jonge en enthousiaste fractie die eraan bijdraagt dat de gemeenteraad van Schiedam weer gaat sprankelen!