De installatie van Zon op Wennekerpand is deze week van start gegaan. Vorig jaar al doneerden de leden van GroenLinks Schiedam geld om een steentje bij te dragen aan het eerste project van het Schiedams Energie Collectief. Bij de start van de crowdfundingcampagne begin dit jaar is de inleg van de leden van GroenLinks Schiedam geïnvesteerd in het project.

Zon op Wennekerpand is door het Schiedams Energie Collectief inmiddels overgedragen aan de lokale energiecoöperatie Energiek Schiedam, waarvan alle Schiedammers lid kunnen worden. Krispijn Beek, voorzitter van GroenLinks Schiedam, wordt ook bestuurslid van de nieuwe energiecoöperatie Energiek Schiedam.

Energiek Schiedam verwacht dat de installatie volgende week afgerond wordt. LookTV maakt opnames van de installatie en maakt hiervan timelapse video's. Op de eerste video is o.a. te zien hoe de installateur de eerste onderdelen van de draagconstructie voor de zonnepanelen plaatst.

Zon op Wennekerpand wordt op vrijdag 9 september om 11.00 uur officieel in gebruik genomen door wethouder Patricia van Aaken en de besturen van het Schiedams Energie Collectief en Energiek Schiedam. Geïnteresseerden zijn welkom bij het bordes van het oude stadhuis.